torsdag 5 september 2013

Höstplanteringar


Nu har planteringarna börjat ta form här hemma.  Jag är traditionell och håller mig till de vanligaste sorterna men blandar gärna krukor, frukter från trädgården osv. 
Pallen ovan köpte för några veckor sedan på Myrorna, där handlar jag ofta. Den ska få sig en omgång med penseln, men det har inte riktigt blivit av än...

En liten ljung fick hoppa ner bland trädgårdsverktygen :)

Underbar kruka från ett loppis i Nora. Mina sommarastrar växer fint i rabatten fortfarande.

Mjölkkannor är bra att plantera i. Behövs inte så mycket för att få mycket effekt. Jag ser ju nu när jag tittar på fotot att äpplet blivit lite gammalt på bladen. Får rusa ut och byta :)
Har ett stort projekt kvar, nämligen zinkbaljan som chilin satt i som jag visade häromdagen. Men den kräver mycket tanke och pyssel innan den blir färdig...

Hoppas att hösten fortsätter så här fint!

1 kommentar: