söndag 15 juli 2012

Födelsedagsbak

Jag har bakat en hel del inför min fördelsedag som var i veckan. Tänkte visa två av resultaten, som blev riktigt goda.


Först ut är en jordgubbstårta som jag tror att halva sveriges befolkning provat eftersom den var med i Buffé. Jag hade tyvärr slängt min tidning, men Madde räddade mig och skänkte receptet, TACK!

Tårtan kommer definitivt göras igen, kanske på lite annorlunda sätt. Kan ju aldrig göra om samma sak två ggr om det inte är riiiktigt bra :)


Här är Leilas "Double Chocolate Woopie Cookies". Smaskens för den som gillar choklad och sött! Väldigt enkla att göra, något tidskrävande, men definitivt värt det.

Detta var något av det som fanna på kakfatet. Gjorde även klassiska syltgrottor, "After eight brownies", cornflakesrutor och fruktsallad (riktat till LCHF-fantasterna :)) Inget av det fastnade på bild så därför avslutar vi med en bild på den sötaste igenkottsbebisen som hänger med sina syskon i grannens trädgård. Hur söt som helst, eller hur?

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilka fina bakverk!
    När jag såg igelkotten så kom jag att tänka på att min pappa berättade sist att min syster hade plockat 15 fästingar på en igelkott som bor i hennes trädgård. Hon är mer djurvän nu än som 5-åring då hon råkade tappa katten i en basäng;)
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vad fin tårtan blev och whoppiesarna också. jag ska nog börja träna på att få mina bakverk snygga=)

    SvaraRadera