måndag 21 april 2014

Påskbakelser

Vi skulle bjuda på middag igår. Eftersom det ändå var påskdagen (men inget vi firar) så ville jag göra något roligt av efterrätten. Hade sett massor av roliga idéer på Pinterest. Så denna blev det, jag såg en bild på en liknande och klurade ut själv hur man skulle få till det eftersom det inte följde med nån länk. 

Jag gjorde rulltårta och skar i bitar. Underskattat bakverk måste jag säga! Muffins var det nog på originalbilden. Jag började med att spritsa grädde på rulltårtan. Jag har sen färgat kokos med gul färgpasta och strött över. Ögonen är florsocker och vatten blandat och sedan spritsat till cirklar. Pupillen fick jag till med svart karamellfärg. Näbben är skuren av morot. 
Lite tidskrävande med torktid på kristyren men annars en väldigt enkel bakelse. Dessutom väldigt uppskattad av alla barn :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar