onsdag 23 april 2014

Återbruk

Är det nåt jag verkligen gillar är det när gamla saker får nytt liv - återbruk helt enkelt. Det är ju verkligen hett just nu, men personligen har jag haft tänket i många år. Tycker det är väldigt bra att det blivit en trend!

Detta blir det sista påskinspirerade inlägget , jag lovar :)
Jag har "stöpt" egna ljus... I en något speciell form kanske :)


Det är gamla ljusstumpar spm jag smält ner och satt i äggskal. Perfekt när jag bakade rulltårta och fick massor av ägg! 
Satte äggen på en målad äggplatta. Tyckte inte det behövdes så mycket mer... Eftersom det blev ganska blekt med vitt stearin i vitt ägg så målade jag ägget med vattenfärg. Finast hade dock varit om stearinet var färgat istället... Men man kan ju inte få allt här i världen :)

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar