onsdag 22 augusti 2012

Nytapetserat

Tyvärr hade den tidigare ägaren tapetserat med både bård och väv i hela hallen, som är stor och uppdelad i tre rum. Bård och väv är bland det värsta jag vet i inredningsstil, men att tapetsera om var heller inte aktuellt eftersom det är väldigt högt till tak på vissa ställen i hallen. Jag har därför provat på lite olika varianter för att göra det bästa av situationen... Kanske vi tapetserar ordentligt en dag, men just nu finns det annat som prioriteras högre!

Jag började såklart med att måla väggarna vita. Det gjorde jag nästintill innan vi fick in flyttkartongerna :) Eftersom bården syns så väl ville jag framhäva den fast på nåt snyggt sätt. Provade att skriva för hand en text i skrivstil. Fick sitta ett tag men sedan målade jag över och använde bokstavsstämplar istället. Stämplade "Hem ljuva hem", som ni kan se högst upp i bloggen. Trots att jag fixerade stämpelbläcket/dynan (ni fattar) släppte färgen när man gick emot eller ställde nåt lutande mot. Inte så praktiskt med andra ord!

Nu slutligen...


Jag har använt mig av servetter som jag limmat fast med decoupagelim. Har även lackat över (med samma sorts lim). Detta blev ett stort lyft och härligt att få in lite blått som jag plötsligt tycker så mycket om (inte den hemska sortens blå, den här... fina) :) Ställde gamla saftflaskor i fönstret i ett tillhörande stativ eftersom även de är något blå.


Bården är verkligen inte perfekt gjord, men helheten är ändå OK.


Resterande servetter har jag på köksbordet just nu. De finns att köpa på Lågprismagasinet.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar