onsdag 8 augusti 2012

Griffeltavla i litet format

Det är ju inte alltid man vill ha stora griffeltavlor. Denna har jag haft att skriva inköp på, men efter en loppisrunda hittade jag något bättre till det ändamålet. Griffeltavlan fick därför byta användningsområde :)


Jag vet inte hur många gånger jag har gjort pannkakor sedan jag fick barn. Så praktiskt till alla sorters måltider! Jag brukar variera med köttfärs (alltså crepes), bär, smaksättning i form av tex. kanel etc. Jag passar alltid på att göra en större sats och fryser in så man lätt kan ta fram när man behöver något snabbt.
Konstigt nog kan jag då aldrig lära mig receptet! Nu har jag det lättillgängligt :)

Denna typ av griffeltavla kostar ca 150:- - 200:- att beställa, beroende på ram.

Ha en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar