onsdag 4 april 2012

Källarfranska


Vad himlans gott det är med vanlig hederlig källarfranska. Häromdagen när vi skulle få mellis-besök bakade jag bröd. Jag fick en fantastiskt bra bok för några veckor sedan - " Gateaus Brödbok". I boken vägs ingredienserna istället för att mätas, vilket gjorde otroligt stor skillnad på sättet att baka. Det var helt nytt för mig. Nu vill jag nog helst inte göra på något annat sätt, har aldrig fått en så bra deg! Men tyvärr finns väl inte så många böcker på detta sätt. Vet ni några, eller bloggtips, ge mig! :)

Tjingeling!

1 kommentar:

  1. Jag har en hel drös med kak och muffinsböcker där man väger ingredienserna och utan en bra köksvåg tycker jag det är värdelöst. Men roligt att du gillade det och det är kanske skillnad på fika och bröd också.

    SvaraRadera